مجله شیرین

تنقلات سالم برای کودکان و بزرگسالان

مقاله تنقلات مفید و مضر

همه ما اغلب بین وعده‌های غذایی خود نیاز به خوردن تنقلات داریم. با این حال، تنقلات مفید و مضر برای کودکان و بزرگسالان با شکل و طعم‌های مختلفی وجود دارد که در انتخاب آن‌ها باید دقت کنید. خوراکی های دارای قند و مواد افزودنی، مضر برای سلامتی کودکان و همچنین بزرگسالان هستند. استفاده از میان وعده‌های مفید یک فرصت عالی برای جذب مواد مغذی اضافی است. در این مقاله، ما لیستی از تنفلات سالم برای کودکان و بزرگسالان تهیه کرده ایم. پس با ما همراه باشید.

درباره تنقلات

تنقلات به خوراکی هایی گفته می شود که معمولا بصورت میان وعده مصرف می شوند. برخی از تنقلات عبارتند از:

  • گز
  • سوهان
  • ویت کورن
  • پاپ کورن بو داده
  • پشمک
  • بیسکوییت
  • لواشک

هر یک از تنقلات مفید، بخاطر مواد غذایی درونشان، خواص مختلفی دارند و برای بدن مفید هستند. مثلا گز پسته ای بخاطر پسته ای که دارد خواص مختلفی دارد.همچنین گز بادامی نیز فوایدی برای بدن دارد.

تنقلات مضر برای کودکان

نقطه مقابل تنقلات مفید تنقلات مضر است، که باید کودکان را از خوردن آن‌ها منع کنید یا مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید. والدین باید تنقلات مفید و مضر برای کودکان را بشناسند تا بتوانند تغذیه مناسب را انتخاب کنند. برخی از کودکان به خوردن تنقلات مضر عادت کردن و ترک آن‌ها کاری بسیار سخت است، ولی برای حفظ سلامتی آن‌ها باید این کار را انجام دهید.

تنقلات کم کالری برای لاغری

همه افراد برای حفظ تناسب اندام به دنبال خوردن تنقلات کم کالری هستند که در عین حال که ولع آن‌ها را کم کرده ، گرسنگی آن‌ها را برطرف کنند و احساس رضایتی از خوردن این تنقلات کم کالری داشته باشند. خوردن این تنقلات کم کالری به حفظ تناسب اندام و رفع گرسنگی شما کمک می‌کنند. در این مطلب به تنقلات کم کالری شیرین اشاره می‌کنیم. این تنقلات شیرینی که نام می‌بریم کم‌تر از 100 کالری بوده و طعم شیرین و دلنشینی دارد.

چند نمونه از تنقلات شیرین اما کم کالری:

1- موز شکلات

نصف موز یخ زده را در 2 قاشق چای خوری شکلات تلخ ذوب شده غوطه‌ور کرده و بخورید.

2- انگور منجمد

28 عدد انگور (حدود 1 فنجان) را به مدت 2 ساعت در فریزر گذاشته تا منجمد شود ، سپس این تنقلات کم کالری شیرین را میل کنید.

3- توت خامه‌ای

یک فنجان توت به همراه دو قاشق غذاخوری خامه

کم کالری ترین تنقلات مناسب تناسب اندام

تنقلات کم کالری ، خوراکی‌ و میان وعده‌هایی هستند که تراکم کالری پایینی دارند و در عین حال ، با خوردن این تنقلات کم کالری ، خیلی زود احساس سیری می‌کنید و انتخاب خوبی به عنوان یک میان وعده برای تناسب اندام و کاهش وزن است. این تنقلات کم کالری و خوش طعمی که نام می‌بریم کم‌تر از 100 کالری بوده و طعم دلنشینی دارند.

1- گوجه فرنگی یونانی

2 عدد گوجه فرنگی متوسط ​​خرد شده را با 2 قاشق غذاخوری پنیر فتا و مقداری آب لیمو مخلوط کنید و این تنقلات کم کالری و خوش طعم را برای تناسب اندام خود بخورید.

2- آجیل سویا

3 قاشق غذاخوری آجیل سویا با 1 قاشق چای خوری پودر کاکائو یک مکمل کم کالری و مقوی است.

3- چوب شور و پنیر خامه‌ای

15 عدد چوب شور کوچک با دو قاشق غذا خوری پنیر کم چرب یک تنقلات کم کالری و خوشمزه برای شما است.

اما در هر صورت باید توجه داشت در رژیم غذایی مناسب، هرچند یک ماده ی غذایی بسیار مفید و سالم باشد، بازهم پر خوری در آن می تواند باعث بروز مشکلاتی از جمله چاقی، قند، فشار خون بالا و … نیز میشود. پس در خوردن هر نوع ماده ی غذایی باید طبق برنامه و اصول پزشکی و تغذیه ای مورد قبول پزشکان پیش رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *